Mereka yang Kool :)

Sunday, November 6, 2011

Duduk Beriman Sungguh Umphh!

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih :)

Apo bondo ni Jang oii? [Kredit]

Islam Memang Terbaek! Err... Tetibe je. Kenapa ni?  Hehe. Jangan buat muka pelik anda tu dulu. Simpan, simpan.

Saya tahu ramai yang sudah tahu fakta ini : BULATAN GEMBIRA ITU SUNGGUH UMPHH!
Hehe. Ya, dan saya masih iger dan insist nak khabarkannya untuk ke dua ratus tiga puluh empat kalinya.
Apatah lagi mempunyai adek-adek yang sungguh dabbommm  ,menjadikan sesi sakat-menyakat secara beriman pada hari Jumaat sangat kerenn. 

Lebih kurang campur tolak bahagi kalkulus, usia adek-adek ini sudah hampir menjangkau setahun. Walaweh! Laju macam karen lah masa tu berlalu. Hah! Ape rasanya dah dimanjakan, dibelai-belai dengan DNT ? (Adek-adek yang baca sila komen tru email, hihi)

Namun, seperti kata seorang kakak yang dikagumi lagi disegani keranaNya, kalau nak tahu perkembangan tarbiyyah adek-adek, kena lakukan cek-ap atau folo -ap. 
Caranya? Mudah sahaja. Berikan OGM (Omwek-Girang-Mesra) yang boleh jadi berbentuk tazkeerah, isu panas membara kala ini, seerah dan banyaaaaaakkkkkk lagiii. 

Dan, alhamdulillah. Kefahaman adek-adek yang terchenta semakin mantap. 
Err. 
Cuma satu je rasanya yang kureengggg sikit. Sooo soorryyy.. 
Mungkin kelemahan diri yang hina wa dina ini. 


Apabila ditanyakan mengenai isu ummat Islam di luar negara, misalnya ISU PALESTINE, ISU SOMALIA yang terjadi sekarang, adek-adek tergagap-gagap nak jawab. 
Adakah rasa segan, malu atau perhaps shai-shai cat? Wallahualam. 

[Kredit]

Obviesli, pasca ini, adek-adek akan diberi OGM mencari isu-isu itu agar lebih terbuka mindanya heyy..!
Haa... Bolehlah cerita sampai lebam! Hihi (Wicked laugh)

Pesanan untuk diri sendiri juga, moga saya, anda dan kita umat Islam sentiasa peka terhadap naseb sedare-mare kita yang tak dapat 'filing' berhari raya EidulAdha seperti kita di sini. 

Wallahualam
-islamic desire-

No comments:

Post a Comment

''... Katakanlah, ''Apakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui? Sebenarnya hanya orang yang berakal sihat yang dapat menerima pelajaran''

[Az Zumar 39:9]