Mereka yang Kool :)

Saturday, September 17, 2011

Jalan-Jalan Cari Makan

Dengan nama Allah, Penciptaku :)


Siapa kata jalan-jalan tu membuang masa?
Kalau jalan-jalan kosong mungkinlah.
Tapi kalau jalan-jalan atau berjaulah 
Untuk lihat osemnya ciptaan Allah di sana-sini.
Di mana-mana semua ada.
Tak percaya?
Cuba tengok kat tepi tingkap
Tak perlu pergi jauh-jauh
Tengok dedaun yang jatuh tu
Beralun lembut je kan?
Jatuh lembut kena tanah
Kalau lah dedaun tu jatuh tegak? Laju macam kilat?
Apa jadi?
Banyaklah kucing dan anjing dan semut dan kera dan dan dan
Semuanya mati.

Berjalan. Lalu. Fikirlah.

Wallahualam
-islamic desire-

No comments:

Post a Comment

''... Katakanlah, ''Apakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui? Sebenarnya hanya orang yang berakal sihat yang dapat menerima pelajaran''

[Az Zumar 39:9]