Mereka yang Kool :)

Friday, April 27, 2012

Seminggu Tanpa Antibiotik Boleh Pengsan!

Dengan nama mu ya Rabb, pengubat hatiku...
Makin lama, makin sayang dengan jalan ni. [Kredit]
 Jom istighfar 30 saat. Astaghfirullah...

Okay. Alhamdulillah tsumalhamdulillah. Allah masih panjang lenjongkan umur saya sehingga ke hari Jumaat, ketua segala hari. Hehe. Bertuahnya saya dan mereka yang lahir hari Jumaat. Ceria gitteww. Err. 

Seminggu yang penuh dengan dugaan dan kesah-kesah yang menggugah jiwa ini. Seriyusli. Rasanya tak perlu sangat lah saya ceritakan dengan panjang dan lebarnya. Cukuplah saya katakan, Sumpah! Nikmat Allah memang tidak terhitung.

Setiap susah, ada kemudahan... Setiap ujian ada hikmahnya. Err. *air mata mengalir laju

Dan petang tadi, sekali lagi Allah bagi lampu hijau yang terang benderang untuk saya bermuayasyah dalam bulatan gembira bersama adik-adik yang cukup osem. Demam yang datang pun rasa hilang. Betul! Tak tipu, seriyusli..! *over ke? hehe

Dan, saya yakin anda juga mempunyai kesah-kesah yang tersendiri untuk seminggu ini, bukan..?
Yakinlah, jalan dakwah dan tarbiyyah ini menguatkan, bukan melemahkan. 
Ia melajukan, bukan melambatkan. 
Ia membaikkan, bukan merosakkan. 
Ia menyihatkan, bukan menyakitkan.
Tarbiyyah itu sungguh ubat mujarab! [Kredit]

Moga redha Allah bersama kita, insyaAllah :)

 ps: Aseef atas entri yang mungkin tidak memberi 'sesuatu'. Allah tarik nikmat sihat sekejap. Hehe.


Wallahualam
 

No comments:

Post a Comment

''... Katakanlah, ''Apakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui? Sebenarnya hanya orang yang berakal sihat yang dapat menerima pelajaran''

[Az Zumar 39:9]

Daisypath Happy Birthday tickers