Mereka yang Kool :)

Sunday, July 10, 2011

Aku dan Si Dia :)

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...

Sungguh BEST Allah untuk pertemukan aku dan dirinya. Alhamdulillah. Hubungan yang baru berputik ni akan aku jaga selama-lama-lama-lamanyaaa.... Hingga ke syurga insyaAllah. Sayang 'dia'.

21 MEI 2011

DIA: Assalamualaikum, Najwa. Daftar Uitm hari ni kan? 
Ada apa2 nak ditolong?

AKU: Eh, tak apelah. Cuma harapnya dapatlah kita cepat-cepat jumpa, ek?

DIA: Ok,insyaAllah. Selamat datang ke Uitm Shah Alam :)

AKU: Thank you. Nanti kita borak lagi ye?Assalamualaikum...

ITU PERTAMA KALI KAMI BERBUAL DI TELEFON.


The more the merrier!!! :)

Sejak itu, pertemuan demi pertemuan dirancang.
Alangkah malu dan segannya aku bila teringatkan saat-saat aku menangis di hadapannya. Ohh! 
Sweet sekali hubungan kami.
Bukan berhenti setakat itu, dia bawak jalan-jalan, jumpa teman-teman seperjuangan yang lain. 
Kadang-kala dia belanja aku makan. 
Teman-temannya juga sangat baik dan menerima aku seadanya. 
Kadang-kadang aku terfikir, ''baru jumpa sehari, tapi dah mesra macam best friend dari kecik''

ITULAH UKHUWWAH DARI ALLAH....



Si dia yang dimaksudkan ialah Kakakku Siti Nurul Ain. Naqibahku yang baru. Alhamdulillah...
Sungguh seronok bila dapat berusrah bersama.
Kak Ain yang cukup tabah dan sentiasa merendah diri tika berbicara.
(Mak kata boleh jadi menantu ni) Hehe..

Dan kini, aku masih mengagumi semua akhawat-akhawat yang telah aku jumpai sepanjang berada di jalan tarbiyyah ini.
Berlainan rupa, asal tempat lahir, tapi jiwa kasih sayang sesama MUSLIM sangaaaaaaatttt kuat! Phewit!


 
Ukhuwwah itu juga ada tahapannya.trylah, anda akan rasa kemanisannya...




Rasulullah pernah bersabda,

''Tak sempurna iman seseorang jika dia tak mengasihi
saudaranya sepertimana dia mengasihi dirinya sendiri
atau melebihi daripada mengasihi dirinya sendiri.''

Credit to:
  • Sis Nik Aida Mastura
  • Sis Siti Nurul Ain
  • Adik beradik qc
  • Adik adik BG
  • Usrahmate Uitm
  • Akhawat sekalian

No comments:

Post a Comment

''... Katakanlah, ''Apakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui? Sebenarnya hanya orang yang berakal sihat yang dapat menerima pelajaran''

[Az Zumar 39:9]