Mereka yang Kool :)

Thursday, May 19, 2011

Ok, i'm the PREY :)

Dengan nama Allah yang Maha Pengasih Lagi Maha Penyayang...

Alhamdulillah. Allah memberi lagi keizinanNya untuk satu lagi entry psl MANGSA = PREY.

Di akhir entry ni, sesiapa yang senaseb menjadi mangsa jujek, sila angkat kening anda! :)

Tika bermesej dengan kak Azwa terchenta, tiba-tiba teringat satu pertemuan dengannya dolu-dolu. Katanya, sudah ramai menjadi mangsa korban di jalan tarbiyyah ini.
Lantas, aku teringatkan diriku sendiri.
Mula-mula aku kenal jalan ni dan bulatan gumbeera.

Kolej Islam Sultan Alam Shah, Klang *credit*



Ya! Di sini segalanya bermula. Aku ditempatkan di sekolah yang masyaAllah, biah solehah nya sangat terjaga dan terasa.
Namun waktu itu, aku serasa macam CULTURE SHOCK!
Yelaa.. ''saya budak smk je,kak'' (ayat femes memes dolu-dolu)
Aku dapat satu group bulatan gembira dengan 2 org naqibah yang sangaaattt mantap,insyaAllah.
Palingku ingat, Kak Aisyah Hanani. (di mana la ukhti sekarang yaa...)
Dia sangat menjagaku, dan adek-adek yang lain. Gaya seorang ibu.
Kata kak Aisyah, usrah tak sekadar duduk je. Nanti akak belanja ABC makcik kafe ok!

Dan aku mengikut saja....

Namun...

Kenapa aku rasa macam tak best jugak bulatan gembira ni? Rasa macam skema je... (dulu lah)
Hmm.... 

Dan ya.. Takdir Allah sekali lagi inginkan aku untuk terus setia di jalan ini.
Aku terpaksa berpindah sekolah lama kerana sakit (moga Allah sembuhkan)
Dan, bermulalah episod AKU SEBAGAI MANGSA BG TAK JADI.
Alangkah senangnya hati ini, bila aku dah tak lagi berbulatan gembira. Subhanallah, terukkan??

Hari demi hari.. aku tetap dengan cara aku. Diri aku. Namun, ada sesuatu yang aku cari dalam hidup. Tapi apa ya?? Kenapa aku rasa lain macam bila nak buat jahat ni?


Rupa-rupanya...

Allah dah tetapkan, Najwa Farhana Bt Wahid @ Ab Wahid mesti terus di jalan tarbiyyah.
Aku ditemukan dgn seorang murobbi. Cantik, manis senyumnya. Fikir aku mula-mula pandang. Hehe
(Nikmat Allah bagi untuk pinjam je ya?, Hehe )


Kami ta'aruf dan dia mengajak aku menemaninya ke Kuantan.

Ok, bukan exactly kereta ini ya! :) Credit to Myvi

Wahh.. Baru kenal gitu-gitu, dah ajak gi sana sini? Hebaaattt...
Tapi, aku rasa dihargai.
Ok! Tak nak feeling lebih-lebih.
Tu semua adalah Dakwah Fardhiah (DF).
Ohhh.... Gitu rupaanyaaaa... Jeng jeng jeng.....

Sehinggalah sekarang...

Baru aku mengerti, Kak Aisyah Hanani juga menggunakan method yang sama.
Namun, mungkin bukan rezekiku di KISAS untuk JATUH CINTA.
Betullah kata orang, Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri.
Hujan batu jujek yang best!!!

Terima kasih buatmu, Naqibah juga Murobbiku... :) Semoga tsabat kita semua.
Pengalaman paling best pernah Allah titipkan buatku. Saaaaaaayyaaaaaangg Allah!!!


Yes! I'm the prey for the past... N though it was, still Allah is the one and only the BEST LAWYER and PLANNER :)
Ma fi Qalbi Ghairullah
Islamic Desire
Wallahualam~

No comments:

Post a Comment

''... Katakanlah, ''Apakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui? Sebenarnya hanya orang yang berakal sihat yang dapat menerima pelajaran''

[Az Zumar 39:9]

Daisypath Happy Birthday tickers