Mereka yang Kool :)

Friday, May 10, 2013

Ingatkan Saya, Saya Ini... Err? Saya ini Apa?

Dengan nama Allah yang Maha Memegang Hati Ini...

Fight! [Kredit]

I can't stand to fly
I'm not that naive
I'm just out to find
The better part of me


I'm more than a bird, I'm more than a plane
I'm more than some pretty face beside a train
And it's not easy to be me
Wish that I could cry
Fall upon my knees
Find a way to lie
About a home I'll never see

It may sound absurd, but don't be naive
Even heroes have the right to bleed
I may be disturbed, but won't you concede
Even heroes have the right to dream
It's not easy to be me
Up, up and away, away from me
It's all right, you can all sleep sound tonight
I'm not crazy, or anything

I can't stand to fly
I'm not that naive
Men weren't meant to ride
With clouds between their knees

I'm only a man in a silly red sheet
Digging for kryptonite on this one way street
Only a man in a funny red sheet
Looking for special things inside of me
Inside of me
Inside me
Yeah, inside me
Inside of me


I'm only a man
In a funny red sheet
I'm only a man
Looking for a dream

I'm only a man
In a funny red sheet
And it's not easy to be me


Ok. Ok. Ok. Cukup-cukuplah menyanyi tu. Hehe. 

Alhamdulillah, tsummalhamdulillah. Allah masih memberi saya ruang ini walaupun sangat sekejap, untuk saya melepaskan rasa yang dah lama beku dalam hati. Subhanallah, saya terasa bagai tak tahu bagaimana mahu meneruskan tulisan bagi entri kali ini. Cukuplah kalau saya kata lirik yang saya tinggilampu (highlight) di atas menggambarkan keadaan saya sekarang. 

Bukan mudah. Ya, memang benar, semakin lama saya memegang tangan usrahmate tersayang, naqibah terchenta dalam jalan ini, semakin kuat ombak besar datang mahu merenggut kekuatan tangan itu memegang. 

Be it worldly matters or even technical parts of dakwah and tarbiyyah. I just... don't know. 

Should i sigh? Better nope.


Saya tak boleh menulis panjang. Cukuplah sampai sini. Cukuplah ayat di bawah bakal memujuk hati saya. Cukuplah. 

Kerana saya ada Allah, kita semua ada Allah, dan dengan adanya Allah, it is more than enough. Isn't it?

Yes, indeed it is. 

''Hai Nabi, kobarkanlah semangat para mu'min untuk berperang. Jika ada dua puluh orang yang sabar diantaramu, niscaya mereka akan dapat mengalahkan dua ratus orang musuh. Dan jika ada seratus orang yang sabar diantaramu, niscaya mereka akan dapat mengalahkan seribu dari pada orang kafir, disebabkan orang-orang kafir itu kaum yang tidak mengerti.Sekarang Allah telah meringankan kepadamu dan dia telah mengetahui bahwa padamu ada kelemahan. Maka jika ada diantaramu seratus orang yang sabar, niscaya mereka akan dapat mengalahkan dua ratus orang kafir; dan jika diantaramu ada seribu orang (yang sabar), niscaya mereka akan dapat mengalahkan dua ribu orang, dengan seizin Allah. Dan Allah beserta orang-orang yang sabar.''

[Al Anfal 8: 64-66]


ps: Doakan saya meniti hari-hari yang penuh dengan mehnah dan dunia yang menarik saya dengan hebatnya. Wacha!


Wallahualam

No comments:

Post a Comment

''... Katakanlah, ''Apakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui? Sebenarnya hanya orang yang berakal sihat yang dapat menerima pelajaran''

[Az Zumar 39:9]

Daisypath Happy Birthday tickers