Mereka yang Kool :)

Sunday, May 27, 2012

Ini Style Kita. Anda Mampu?

Dengan nama Allah yang Maha Merancang...
Err. Ini Style Kitorang. Anda pula? [Kredit]
Astaghfirullah, astaghfirullah, astaghfirullah. Dan tentunya alhamdulillahi rabbil 'alamin, setelah beberapa momen blog ini dibiarkan berdikari sendirian tanpa tuan, habuk setebal 3 enchi. Baru saya tahu, kita memang perlu utamakan urusan yang sangat terpenting, daripada urusan yang penting-penting saja... kan?


Konferens Riang Ini Stye Kita (ISK) telah selamat dianjurkan. Dan Allah memberikan peluang kepada saya untuk menyampaikannya buat adik-adik tersayang. Subhanallah! Nikmat mana lagi yang ingin saya dustakan? 
XD [Kredit]
Sebenarnya, rasa terharu itu sungguh menebal sebelum daripada daurah ini lagi. Mana taknya, melihatkan adik-beradik yang begitu supportive, puan emak yang sanggup menyapot rumah, dan kucing-kucing yang sungguh baik perlakuannya menjelang hari kejadian. Saya sungguh tidak menyangka bahawasanya Allah akan membuka jua hati-hati mereka untuk menjadi pendokong kepada jalan dakwah dan tarbiyyah ini. *air mata mengalir laju. Tengsomac emak. Adik love you.


Dan, semasa rehat-rehat bersama, seorang adik mengendeng berbual dengan saya, lalu berkata ''Kak, dulukan saya rasa hati kosong. Saya tak tau nak apa, tapi saya nak lah.'' 
Seperti biasa menggunakan skill pentaujihan, saya berkata, ''Normal lah tu dik. Masalah jiwa kosong, jiwa kacau semua tu berpunca daripada hati kita, iman kita yang memberontak, ''AKU NAK TARBIYYAH! AKU NAK! NAK ! NAK JUGAK! Tapi, awak je yang tak dengar dan tak faham faham.''


Dan dia mula menundukkan wajah dan mula teresak-esak menangis. Sungguh! Kefahaman dalam agama itu bisa membuatkan seorang lelaki macho menangis, seorang wanita lasak juga mengalirkan air matanya... Begitulah. 


''Siapa yang Allah mahukan kebaikan bagi dirinya, dia memberikan kefahaman dalam agama''

Dan, Ini Style Kita tentunya mempunyai auranya yang tersendiri. Begitu juga konferens riang yang lain. Semuanya boleh menyentuh hati.

Penat, sakit, tiada masa untuk membalas mesej, akhirnya terbayar dengan melihat adik-adik sayang bersemangat untuk melawan rasa mengantuk dalam mengisi hati mereka. Allahuakbar!

Dan tentunya ukhuwwah sesama adik itu lebih manis dari ini! [Kredit]
Jazakillahu khairan katheera buat usrahmates ku yang bertungkus dan lumus untuk program kita. Buat keluarga, adik-adik tersayang dan semua yang mendoakan dari jauh juga dekat. 

ps: Tahniah buat mereka yang berwalimah. Afwan, tak sempat menghadirkan diri. Hehe. Jangan tak datang jika saya yang berwalimah sudah. Huhuhu. *jelir lidah
Daurah seterusnya..? Moga Allah permudahkan. Noktah akhir. 

Wallahualam

5 comments:

  1. bukan sja mmbuka mata & hati adek2
    tp tarbiyah buat kita2 juga kan... =))

    ReplyDelete
  2. yup. pengalaman semalam adalah tarbiyyah buat hari ini.

    kak bazla. meh aa turun pekan.... hehehe. bagi taujih sikit kat adik2 sini

    ReplyDelete

''... Katakanlah, ''Apakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui? Sebenarnya hanya orang yang berakal sihat yang dapat menerima pelajaran''

[Az Zumar 39:9]