Mereka yang Kool :)

Tuesday, August 20, 2013

Dan Kita Masih Begitu.

Dengan nama Allah yang Maha Memegang Batang Leher Musuh-Musuh Islam...

Minion pun tahu sokong Dr Mursi. Malulah! [Kredit]

"Ya Allah, sesungguhnya kami letakkan Engkau di batang leher musuh-musuh kami, dan kami berlindung denganMU dari kejahatan mereka. Ya Allah, hancur leburkanlah kumpulan-kumpulan mereka! Kacau-bilaukan persatuan mereka! Cerai-beraikan pakatan mereka! Goncangkan pendirian mereka! Hantarkan ke atas mereka anjing-anjing Engkau! Wahai Tuhan Yang Gagah Perkasa, Wahai Tuhan Yang Bersifat Murka, Wahai Tuhan Yang Maha Menyiksa, Ya Allah, Ya Allah, Ya Allah. Wahai Tuhan yang menurunkan Al-Quran, wahai Tuhan yang menggerakkan awanan, wahai Tuhan yang menewaskan bala tentera Ahzab, kalahkanlah mereka, menangkanlah kami ke atas mereka..."


''Aku bau isu politik la kat sini. LOL''

''Eh, ni bukan sangat isu politik. Ni isu islam ni.''

''Yeke? Aku bukan lawyer. Aku belajar je undang-undang''

 Tipikal.

Koverzesyen yang benar-benar membuatkan saya terasa bagai mahu menampar muka sendiri. Yelah, bila saja isu mesir di bahaskan, maka terbitlah istilah sebagai ''isu politik'', ''oh, they all perang lagi eh, tak sudah-sudah dari dulu enn'' dan macam-macam lagi ayat main stream yang sumpah malas nak cerita panjang.

Dan kita masih begitu. 

Saat satu demi satu pemimpin ikhwan dan ikhwan juga akhawat kita ditangkap, kita masih begini. Masih boleh kongsi (baca: share) status-status mencari imam muda, imam tua, makmumku, tulang rusuk, tulang ayam, eh. Kita masih ligat scrol gambar-gambar orang yang kita sukai. Err, yang sebenarnya kalau tak buat pun tak apa.


Dan kita masih begitu.


Saya hairan, di saat pelbagai NGO sudah (boleh kot saya guna perkataan ni) mengecam kerajaan Malaysia supaya state pendirian yang kita tak sokong Sisi dan koncho konchonya yang boleh tahan choyy itu, pemimpin kita masih boleh mengeteh di kedai kopi duduk bersantai. Apa ke berat sangat mulut Datuk Seri sekalian untuk menghentikan segala macam fitnah yang berlaku dalam akhbar. Lagi, apa? Pelbagai jenis program yang diadakan. Lepas satu persatu isu dikeluarkan. Isu harga sayur naik. Isu harga ayam naik. Isu harga gula naik. Isu PTPTN tipu! Hah, lepas ni apa pula Datuk Seri sekalian? Harga isteri naik?

Ayuh1 Bangkit. [Kredit]

Dan kita masih begitu. 

Lepas satu persatu kanak-kank dibunuh, orang awam ditembak melulu, dan kita masih sudi memanjakan diri, terapikan diri dengan kemalasan serta wabak kanser jahiliyyah yang kian menebal. Semakin kencang pula menggunakan duit rakyat untuk menganjurkan rumah terbuka yang tidaklah pun mendidik tentang disiplin dan kebersihan. True story. Seriyusli.
 Bukanlah saya paranoid sangat, sampai mengadakan rumah terbuka pun tak boleh, tetapi fikirlah. Ada sesuatu yang sangat lebih penting daripada itu. Bukan tak boleh, melalui perjumpaan bersama rakyat, sekaligus boleh mendidik rakyat tentang kepedulian tentang isu semasa. Dari hati, Bukan sekadar membaca teks ucapan yang disediakan oleh pihak penganjur. PPfftt.

Dan kita masih begitu.

"Barang siapa yang membunuh seorang manusia, bukan karena orang itu (membunuh) orang lain, atau bukan karena membuat kerusakan di muka bumi, maka seakan-akan dia telah membunuh manusia seluruhnya. Dan barang siapa yang memelihara kehidupan seorang manusia, maka seolah-olah dia telah memelihara kehidupan manusia seluruhnya."
[al-Maidah, 5:32] 
 
Mengapa masih ada hati-hati yang merasa jijik dan anti benar dengan Dr Mursi? Seolah-olah pembunuhan oleh Sisi itu halal. Harga jiwa manusia itu murah berbanding kepentingan-kepentingan yang sekutu-sekutu kafir boleh beri, ye tak? Agaknya kalau anak-anak kita, abang kita, kakak kita, mak kita, abah kita, tok wan, nek wan kita kena pukul, tembak, kita boleh gelak. Yelah, bukan kisah pun. Heh. Sinis.

 
Maafkan kami MESIR, ROHINGYA,
PALESTIN dan Syria
KERETA KEBAL ada, tapi kami simpan
untuk perarakan KEMERDEKAAN,
JET Pejuang ada, tapi terbang waktu D5
Langkawi.
PISTOL ada, tapi kami buat tembak
sesama sendiri.
Ya Allah , Berilah kemenangan kepada
mereka yang berjuang menegakkan
agamaMu!
[Kopipes Mukabuku] 

 Mohon bangunlah!
 
''...iaitu orang2 yang ketika ada orang2 yg mengatakan kepadanya, ''orang2 (kafir) telah mengumpulkan pasukan utk menyerang kamu, maka takutlah kpd mereka,'' ternyata (ucapan) itu menambah iman mereka dan mereka menjawab, ''Cukuplah Allah bagi kami dan Dia sebaik baik pelindung''
                                                                      [Ali Imran 3:173]


Hasbunallahu wani'mal wakeel. Biarlah mereka amuk-amukkan kita dengan pembebasan Hosni Mubarak, kita tetap ada Allahuakbar!


Err, sebenarnya agak segan bila ada yang menegur, ''Hah, ke mana lah sangat kau belajar undang-undang tu. Mesir porak peranda jugak. Malaysia tetaplah macam tu jugak''

Haih. 

*********

Allahu ghayatuna
Ar Rasul qudwatuna
Al Quran dusturuna
Al Jihad Sabiluna
Al Mautu fi sabilillah Asma Amanina

Senyum dan teruskan sokongan kepada mereka. Kami bersamamu!

Wallahualam



No comments:

Post a Comment

''... Katakanlah, ''Apakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui? Sebenarnya hanya orang yang berakal sihat yang dapat menerima pelajaran''

[Az Zumar 39:9]