Mereka yang Kool :)

Monday, September 17, 2012

Sebab Saya Ada Mata Maka Saya Lihat

Dengan nama Allah yang Maha Mengasihi Maha Menerima Taubat, Maha Mulia :)

Jika kita terasa geram atau kecewa dengan jahiliyyah di depan mata, ketahuilah , bersyukurlah, kerana ALLAH masih memilih kita untuk mengubah mereka! [kredit]

Aku lihat
Satu persatu
Seorang demi seorang
Insan di hadapan aku
Tika itu
Seronok sungguh mereka
Bergelak ketawa
Saling 'berukhuwwah' 

Dalam ruang itu
Aku lihat lagi
Satu persatu peristiwa
Yang terjadi
Gembira
Sedih
Geram
Kecewa

Bukan aku tak pernah mengeluh
Bukan aku tak pernah menangis
Bukan aku tak pernah merungut

Aku lihat sekali lagi
Aku terasa asing
Aku terasa keseorangan
Mungkin
Lebih tepat lagi
Aku loser

Aku hidup
Hari ini
Aku lihat mereka
Aku nampak diri aku
Aku nampak jelas diri aku siapa

Di sana
Aku nampak jelas Islam itu
Bukan Muslim itu
Tak perlu jauh-jauh
Tak perlu luar negara
Untuk aku tafsir
Untuk aku belajar

Hari ini
Selama aku masih hidup
Aku lihat sekali lagi mereka
Yang kosong dalam tapi penuh di luar
Fizikalnya
Aku tahu aku sorang
Aku tahu takda mereka yang menemani
Hakikatnya
Aku sedar DIA ada
Aku sedar dia pun ada
Aku yakin
DIA tolong, DIA bantu

Jika esok aku sudah tiada
Sekurang-kurangnya aku tahu
Aku berusaha aku tekad
Aku ingin ubah mereka
Walaupun tak ramai
Cukuplah ada hati yang terkesan
Kerana syurga itu 
Buat mereka juga
Bukan untuk aku seorang
Bukan untuk asatizah sahaja

Dan ini
Nukilan ini
Buat mereka
Jika sahaja
Mereka mengerti.

ps: Post paling pendek mungkin dalam sejarah Diari Bulatan Gembira. Saya mohon kekuatan dari Allah SWT dan bantuan anda untuk et lis mendoakan saya. I really need the support system, damn seriously. 

Wallahualam
 



No comments:

Post a Comment

''... Katakanlah, ''Apakah sama orang-orang yang mengetahui dengan orang-orang yang tidak mengetahui? Sebenarnya hanya orang yang berakal sihat yang dapat menerima pelajaran''

[Az Zumar 39:9]

Daisypath Happy Birthday tickers